كتير بيسألونى انتى مين (هى دى مصرمنتظره ايه تانى ممكن يحصل فيها )


أخيرا رجعت تانى


يااااااااااااه
اخيرا رجعت تانى للمدونه
والله وحشتنى جدا
بس طبعا لازم اشكر كل اللى سألوا عليا وقالوا ابن مصر بطل تدوين ولا ايه

فالحقيقه كنت قريب جدا انى ابطل تدوين
وده لأنى حبيت العالم ده اوى
غريبه صح؟!!
انا اللى اعرفه ان اللى بيحب حد مش بيحب يسيبه ابدا ولكن لما ده بيتسبب فى اهانه ليه اعتقد يبقى بلاش يكمل احسن .
متتخضوش
الموضوع وما فيه انى كنت ادخل على المدونه بتاعة اى حد من اصدقائنا المدونين لو التدوينه مش عجبتنى بسيبها وبخرج من غير ما اسيب اى كومنت لا بالسلب ولا بالإيجاب وده لأنه قبل كده ومن فتره طويله حصلت لى مشكله انى قلت اللى رأى فى الموضوع فصاحب المدونه طردنى منها وقالى انه مش عايزنى ادخل المدونه بتاعته تانى فقولت خلاص علشان انا عارف نفسى لما بتكلم ومش بخاف من اى حد قولت لو لقيت اى موضوع مش عجبنى عند حد من اصدقائنا المدونين اخرج وخلاص وبلاش اعلق واخرج ومش عارف ان كان صح ولا غلط المهم
بس جيت من فتره ليست بالطويلة ايام الحرب على غزه ولقيت أن واحد والله معرفش انا وصلت للمدونه بتاعته ازاى انما وصلت وخلاص عن طريق البحث فى النت اللى مش بيخلص الجرى فيه
المهم لقيت الراجل بيتكلم فى الدين فى مواضيع كتيره وهو مش بيفهم اصلا فى الدين فحاولت افهمه وكمان والموضوع اللى علقت عليه كان موضوع لغزه عنده وكان بيشتم فى الفلسطينين بطريقه مهينه جدا وأديته ميلى نتكلم ونوصل لوجهة النظر بتاعته وياإما يقنعنى ياإما اقنعه
دخل واتكلمنا ولكنى فوجئت بإنسان ليس على اى قدر من الخلق وقلت لما يكون ده مدون ممكن يوصل اى معلومه هو عايزه والمفاجئة انى لقيت حد اعرفه وسايب عنده كومنت لمجرد انه صديق ليه فموافق على كلامه على الفلسطينيين ووضحت له مين دول وقولت له انهم دخلوا عنده ووافقوه على كلامه وفى مدونات ثانيه متعاطفين ومخالفين رأيه تماما ده كان عن طريق كلامى مع واحد ولا يعرف عن الزوق ولا الإحترام اى شئ منتهى قلة الزوق فى الحوار ومنتهى قلة الأدب فى المناقشة طبعا كان طبيعي أنى اعمله له بلوك ودلته من عندي تماما ولو تلاحظوا في البوست الأخير بتاعى كاتب انى هتاخر وقولت(وعفوا للتأخير عن المتابعة)ولكن كنير مش أخذوا بالهم من الجملة وعدت وخلاص
والمهم انى رجعت وربنا يوفق
وفى الفتره اللى فاتت دى ناس كتير سألت وبشكرهم وكتير سألوا عايز يعرف ايه اللى حصل
وهو ده اللى حصل وعايزكوا تفيدونى فى الموضوع ده
ومن اهم اخبارى فى الفترة دى الخطوبة بتاعتى على بنت عمى وده بوست كامل عملته الرائعه دائما الرقيقه فى مشاعرها بنت غزه إشراقه وبشكرها عليه جدا جدا جدا ومش عارف اعبر عن مقدار سعادتى بالبوست اللى هى عملته ده وعقبالها يارب وافرح ليها واعملها حفله فى مدونتي واعزم كل المدونين
معلش البوست طويل ولكن جعان تدوين بقا

تحياتي للجميع وبجد والله وحشتونى

هناك 38 تعليقًا:

mohamed ghalia يقول...

ألف حمدا لله على سلامتك
ومليون مبروك للخطوبة
وبالتوفيق فى حياتك القادمة

kmt يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الاول الف مبروك الخطوبه
ثانيا عود احمد
ثالثا
دا معناه ان غيبتك الطويله عن مدونتي معناها ان الموضوعات عندي مش عجبتك
:(

انا بطلب منك اذا دخلت مدونتي في مرة ومش عجبك اي موضوع قول اللي في نفسك بجد بالطريقه اللي تريحك
حتي لو ضدي
كده نقدر نستفيد لكن لو في ناس لسه متعلمتش انها تحترم الاخر حتي لو مااحترمتش وجهة نظره فهما المسئولين عن ده

تحياتي
الى اللقاء

إشراقة أمل يقول...

السلام عليكم
ازيك محمد
يارب تكون بخير
حمدا لله على سلامتك
والف مبروك اخي على الخطوبه
والى عملته هاد اقل واجب ولو اي حد من المدونين كان عرف قبلى كان عمل متلي تمام
ربنا يوفقك ويتمملك على خير
معلش مش هرغي كتير اصل صوتي راح من كتر الزغاريد الى زغردتها بخطوبتك
تحياتي اخي الغالي
اشراقة

إشراقة أمل يقول...

انا ارجعت علق تاني لاني قرات البوست تاني وخدت بالى من حاجة
انا عملتلك ايه يامحمد
ضريتك بحاجة يابني تدعي علي وتقولي عقبالك
ربنا يسمحك يارب
وانت عارف اني مش عاووووووووووووووووووووووزة
ياريت بقا تسحب الدعوة دي والا احرمك من التورته الى عملاها مخصوص ليكم
سلام

رؤية يقول...

دائما يغمرنى الخجل من تاخرى عليك لكن اعلم ان من شيمك الكرم فستعفوا

حمدا لله على سلامتك ويارب ما تغيبش تانى

الف الف مبروك.... اللهم بارك لكما وعليكما...

تحياتى لك

رؤية يقول...

بالمناسبة فوت الخطوبة وما عزمتش قلنا ماشى كانت على الديق...
اوعى تنسى تدعونى فى فرحك...

mahasen saber يقول...

اولا حمدالله على السلامه
وعودا حميدا يا ابن مصر البار

ومعلش دنيا التدوين ياما فيها وفيها دنيا بئه

mahasen saber يقول...

بس سيبك انتا الف الف الف مليون مبروك على خطوبتك
ده من اجمل الحاجات اليى اسعدتنى النهارده انتا طيب وتستاهل كل خير

ربنا يباركلكم فى بعض ويسعدكوا دايما ان شاء الله

ربنا يسعدك ويكرمك فيها ان شاء الله

مليون مليون مليون مبروك من القلب كمان

كراكيب يقول...

يا ابن الإييييييييييه
انت جيت
طب انا دخلت اسلم بسررررررعه اوي
عندي عيد ميلاد هطفي الشمع واجي علطول
اشطة
جاية تاني
ماااااااااااااااشي

بنت مصريه يقول...

الف مبروك يا ابن مصر
وبارك لخاطيبتك قولها بنت مصريه بتقولك مبروك

اما بالنسبه لموضوع الشخص ده
انا اعرف مدونه واعتقد ان انت كمان تعرفها
عامله كليب اجنبى فى مدونتها اغنيه كده بتتريق على الاسلام والشهاده
ساعتها الدم فار ف دماغى والله وقولتلها عيب عليكى كده
لقيتها عاملالى تعليق عباره عن بيت شعر كله شتيمه فيا
معأنى ما شتمتهاش ف تعليقى خالص
بس قولت لنفسى دى واحده بتشتم ف الاسلام
مش هتشتم فيا انا
صدقنى يا ابن مصر دى نفوس معقده سيكو يعنى هههههه

ولو سمحت عايزاك تيجى تشوف اخر بوست وتقول رأيك بصراحه من غير مجاملات

شمس النهار يقول...

المهم انك رجعت لمدونتك تاني والف مبروك علي الخطوبه ربنا يتمم لك علي خير
وانت ممكن تقول رأيك في اي بوست بس بطريقه بسيطه مافيهاش اي هجوم واللي بيتحمل الرأي والرأي الاخر كرر له الزياره واللي مابيتحملش خلاص ماتزروش تاني
لكن تقفل المدونه ليه واصحابك ذنبهم ايه
المهم نورت البلوجر كله

غير معرف يقول...

السلام عليكم
أنا قلت ألف مبروك بس هقول تاني ألف ألف ألف مبروك .
بس الخطوبة دي جت على دماغي لاني مش بشوفك على النت ذي الأول كنت فين يا محمد كنت عند ال-...............!!!!!صح ماشي يا عم اللهم ما لا نق .

Unknown يقول...

اهلا بيك من تانى فى عالمنا
دمت بكل ود

Unknown يقول...

اولا الف حمد لله على السلامة
ثانيا
الف الف الف مليار مبروك ربنا يتتم على خير ان شاء الله
طب مش كنت تعزمنا ؟

غير معرف يقول...

زفوا المزاهر ياللا يا اهل البيت تعالوا
جمع ووفق والله صدقوا اللي قالوا

وصلي صلي
صاااااااالي
ع النبي صلي
صاااااااالي
واللي ما يصلي
صاااااااااالي
ما يروح الجنة
صااااااااااالي
ولا يتهنى
صااااااااااالي

ياهوووو
يا هوووو
وعريسنا هووووووو
يا هوووو
وعروستوه هيه
يا هوووو

اه يا نور نبينا يا سلام
وعريسنا بدر منور وسط اخواته يا سلام
اه يا نور نبينا يا سلام

عريسنا ده ميه ميه
هيييييي هييييييي
عروسته دي متربيه
هييييييي هييييييي


حححححححححححححححححححححححححح
صوتي وجعنيبأه بصراحة.. فين المطبخ؟؟ فين؟؟ هو انا ماليش عشا ع الزفة دي كلها ولا ايه
والله اقلبهالكو وارمي كرسي في الكلوب

:)
نياهاهاهاها

والله يا ناجح انا كل ما ادخل ع النت اقول اما اروح اشوف الناس اللي مش بتيجي من زمان وانت كنت على بالي والله
ولما دخلت مرة لقيت اشراقة بتقولي روحي شوفي خطوبة ناجح عندي ع المدونة
رحت لبست الحتة الزفرة وجتلك اهوه

الف الف مبروك.. ربنا يتملك على خير وتعمل أسرة صالحة يا رب واولادك يحرروا القدس بأه
الله!! ده انت غريب اوي!! امالهنسيب الاقصى كده ونقعد نتفرج ولا ايه؟؟

لألألأ اعمل حسابك شهر العسل باذن الله تقضوه ف خان يونس ولا مخيم جباليا
آه.. مفيش وقت للهزار الحرب ع الابواب

:)

مبروك يا ناجح والله فرحتلك

مها ميهوووو

إبن مصر يقول...

محمد غاليه

الله يبارك فيك وعقبالك يا غالى يا بو غاليه

ربنا يكرمك ادعيلى كمان :)

عقبالك يا صاحبى

إبن مصر يقول...

كيمت


الله يبارك فيكى يا يا ايتها الرضه المصريه القديمه والحديثه


ثانيا مين احمد ده ؟؟ :)
ثالثا انا كنت مقاطع المدونات كلها ومش بدخل اى مدونه حتى مدونتى والله وانتى عمرك ما عملتى موضوع مش عجبنى

واعتقد انى عندك مش بجاملك ولو لقيت حاجه بقولك عليها علطول وبختلف معاكى وان انا مش قولتلك على اخطائك امال مين اللى ممكن يقولها ليك

تحياتى اختى الحبيبه ودمت بكل خير وود وعقبالك وتطلعى اجدع منى وتعزمينى :)

إبن مصر يقول...

إشراقة أمل


احلى اشراقه واجمل ما فى الدنيا اخت ولا كل الإخوات

انتى بقا لجمتى لسانى ومش عارف اوفيكى اي كلمات ممكن تعبر عن مدى سعادتى ببوستك وفرحتك فيه بخطوبتى
ولكن اقول ايه غير ربنا ما يحرمنى منك ابدا وتفضل غزه العزه بتطلع بنات زى العثل زيك يا احلى اشراقه فى الدنيا

وعقبالك برضه
وهاكل التورته برضه ومش بمزاجك
سلام يا اجمل اخت

إبن مصر يقول...

رؤية

دائما احسست هدوءك ودائما بتدخل الاقى عندك هدوء غريب
وحتى من اسمك بحس بهدوء فيه
المهم مين يخجل من مين انا بقالى كتير اوى مش دخلت اى مدونه ويا ستى ولا خجل ولا حاجه وان كان بيتى من ازاز بلاش ارمى حد بطوب :)
الله يبارك فيكى وعقبالك يارب
ودعواتك اختى الكريمه
وان شاء الله الدعوه فى الفرح دى اكيده بس المهم انك تيجى

سلام

إبن مصر يقول...

mahasen saber

الله يسلمك يا ام عبدالرحمن
اكيد مليانه وصوابعك مش زى بعضها بس ده صباع مدووووووحس اوى
المهم
الله يبارك فيكى وعقبال عبدالرحمن يارب ويخليكى له ويخليه ليكى يارب ولا يحرمكوا من بعض ابدا

وانا متأكد المليون مبروك دول عارف انهم من قلبك عارفه ليه ؟
لأنك فعلا انسانه طيبه وبتحبى الخير للجميع
تحياتى ايتها الحره
اخوكى :) ناجح

إبن مصر يقول...

كراكيب

استنيتك ترجعى تانى وفضلت قاعد والتورته ام الشوكلاته فى ايدى لغاية ما ساحت ويظهر وانتى بتطفى الشمع الشمع مش رضى ينطفى :)


اشطه وكمان لبن حليب
مستنيكى بس من غير تورته بقا
ماااااااااااااشى

إبن مصر يقول...

بنت مصريه
الله يبارك فيكى يا مصريه
والله مش عارف المدونه دى بس هنعمل ايه انا قولت اتكلم معاه بتحضر انما لقيت انسان مش يعرف حاجه عن التحضر اصلا

وعلى رأيك ان كان مش بيهمهم من ربنا وهو الجبار امال هيخاوفوا مننا احنا واحنا عبيده
وعلى رأيك دى نفوس سيكو سيكو ههههههههههههههه
وانا دائم الدخول عندك مش منتظر دعوه منك بس انتى شدى حيلك شويه فى مدونتك اللى على رأى بابا دودت من بعدك
سلام اختى يامصريه

إبن مصر يقول...

شمس النهار

والله مش رجعنى للمدونه تانى الا الناس الحلوه اللى زيك ايتها الشمس المشرقه فى عز النهار

وربنا يبارك فيكى وعقبالك ان كنتى لسه مش اتخطبتى او اتجوزتى انا مش عارف ابقى عرفينى
انا بس عايز اقولك على حاجه مهمه انى والله مش هاجمت الراجل ده ولا اى حاجه انا كل اللى عملته انى وجهته بطريقه محترمه انا يمكن فضلت اقول لنفسى كتير هو انا قولت ايه زعله اوى كده لدرجة انى حسيت انه اسرائيلى
بس ما علينا
البلوجر منور بيكى
مش انتى النور اللى فى الدنيا كلها فأنتى ( شمس النهاااااار )
تحياتى

إبن مصر يقول...

australia

مش بمزاجك انت كل ماتشوفنى لازم تقول الف مبروك امال مين اللى هيدعيلى دانت حبيبى

والخطوبه بتاعتى اللى جات على دماغك ده على اساس انك عايز تقول للناس انك لما بتكون علىا لنت بتكلمنى وتسيب خطيبتك ولا هما م عارفين انك خطبت
على فكره نور خطب يا جدعاااااان
وتقريبا فى نفس توقيتى او قبلى ببسيط يلا شيل بقا
لما تشوفنى على النت ابق سلم عليا وانا مش هرخم عليك واكلمك كتير:)
وبطل نق بقا
اللهم اكفينا شر العين
:))

إبن مصر يقول...

اصحى يا مصر : اسلام ديو

اهلا بيك انت نورت المدونه والله
واهلا بيك دايما فيها
مفتوحه دائما بيك

دمت بكل خير

إبن مصر يقول...

نهر الحب

الله يسلمك يا نهر مليئ بالحب لى ولغيرى

الله يبارك فيكى ومش عارف اقول عقبالك ولا ايه بس هقول برضه عقبالك يارب
وبعدين انا اعزمك فين انتى كنتى فى رفح منوره هناك الفرح جاى وتيجى تنورى طبعا

تحياتى

إبن مصر يقول...

أحسن تـستاهـل

الله صوتك حلو اوى
ايه الحلاوه دى ايه الجمال ده والله الله ينور عليكى يا ست الكل يا مهاميهو

بس ايه الأغانى دى كلها انتى حفظاها ازاى

عموما انتى تتفضلى فى اى وقت وبجد والله ليكى عندى احلى عشا ياسلام دا انتى تأمرى


وطبعا عقبالك يارب واجيلك واغنيلك بس يارب صوتى يطلع حلو زى صوتك

ربنا يخليكى ومرسيه جدا على شعورك ده اللى انا متأكد انه من قلبك ومن غير ما تحلفى مصدقك عقبالك يا احلى ميهو

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

السلام عليكم
الف مليون مبرووووك
بارك الله لكما وعليكما
بالنسبة للموضوع بتاع تعليقك عند من يدعوا الحرية في الرأي فهذا هو نهجهم
رفض اي وجهة نظر تخالفهم بجهل
للاسف المفترض ينظر اليهم بكثير من الشفقة على احوالهم
ولا تلتفت بل اعرض وجهة نظرك لكن لمن يقدر ويستحق
تحياتي

david santos يقول...

Wonderful!!!
Happy Day!!!

david santos يقول...

Obrigado!
Eu sou de Portugal.
Tem um dia feliz.

david santos يقول...

Português é a minha língua.
Espanhol, Francês, Inglês, Alemão e Russo aprendi na escola.
Agora, Turco, Árabe, Chinês e outras línguas tenho vindo aprender através do meu blog e de outras ferramentas: como livros e contactos. Muito obrigado e abraços.

David Santos

أخـــ مسلمة ـــت يقول...

حمدالله علي السلامة

والف مبروووووووووووك

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

إبن مصر يقول...

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو"

وعليكم السلام يا عاشقة العفه والوقار

الله يبارك فيكى يارب ويكرمك

بالنسبه للموضوع بتاع الأخ ده انا خلاص نسيته او تناسيته الموضوع مش هينفع اديله أكبر من حجمه وانا بس اللى مزعلنى انى افتكرته ان انسان يستحق التعب والعناء من اجل ان يفهم ولكنه طلع عكس كده
لكى تحياتى وخالص تقديى واحترامى

إبن مصر يقول...

david santos


نورت وشرفت

طبعا يا جماعه ده راجل من البرتغال دخل وعلق فى المدونه وانا تشرفت بيه جدا والراجل عامل مواضيع جميله جدا طبعا بالإنجليزيه والبرتغاليه كلها تدعوا لتفهيم الشعب الأروبى على حقيقة مايحدث فى الأراضى الفلسطينيه ومتعاطف جدا جدا مع القضيه فدخلت وشكرته ولو حد فيكم يقدر يدخل ويكتب له thanks هتكون لفته جميله مننا كعرب مسلمين


تحياتى لك
وشكرا لك ولمناصرتك للقضيه

إبن مصر يقول...

أخـــ مسلمة ـــت

تقريبا اول مره تشرفينى بالدخول واتمنى مزيد من الزيارات

الله يسلمك وربنا يبارك فيكى وان شاء الله الفرح هتكونى معزومه خصوصا انك قريبه مننا يعنى من ميت غمر زى ما البروفايل بيقول

نورتى وتمنياتى بمزيد من التواصل

life يقول...

السلام عليكم
حمد لله على السلامة
الاول مبروك على الخطوبة الله يتمم بخير ويهنيكم ببعض ويسعد قلبك يارب
ثانيا انا مش فاهمة انت كنت عايز تنقطع عن التدوين عشان موقف اخينا
أو ده اللى فهمته
بس اعذرنى البلوج هتلاقى فيه ناس اشكال وألوان بأختلاف طباعهم وأرائهم ومستواهم الفكرى أذا كان كتبت رأى معجبش صاحب المدونة فكل اللى تعمله ما تدخلش عنده تانى
لأن بصراحة فى ناس كده عجيبة
لما هما مش بيحبو حد يشاركهم الرأى فاتحين التعليقات ليه وأصلا بيكتبو ليه عشان يملو دماغ الناس بأفكارهم هما بس
بس زى ما فى ناس كده فى ناس مستواهم الفكرى راقى جداً وبيستوعبو رأى الاخرين حتى لو كان مخالف لرأيهم وكمان عندهم استعداد يتناقشو
أما عن الأخ اللى بيهاجم الفلسطنيين وشايف أنهم يستاهلو فداه اصلا شخص مش بيهتم غير بنفسه وعقله محدودة وافكاره مشوشة
عله يأخذ قضية فلسطين على محمل شخصى
أو يمكن فلسطين كانت مراة ابوه
دعك من ترهاته ما كان يستحق النقاش

يانهار مش فايت كفايا رغى هو انا داخلة أكتب تعليق ولا بوست


دومت بخير أخى
تقبل مرورى للمره الاولى

إبن مصر يقول...

life
وعليكم السلام
والله يبارك فيكى يارب وجزاكى الله خيرا

نورتى وبراحتى انتى تكتبى اللى انتى عايزاه ومش تتخضى من طول الكومنت فهو كله فائده ورقه فى كلماتك وعندك حق فى كلامك بس انا حبيت اعرف الناس انا اتأخر ليه


تحياتى وتمنياتى بدوام التواصل

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

حمد الله علي السلامة
بمناسبة رجوعك
ومبروك بمناسبة الخطوبة وربنا يتمملك علي خير
عاوزة اقولك حاجه بقي
انا مبدائياً مريوم حصلت حاجات كتير وانت غايب
وغيرت اسم المدونة واكيد عرفتها المدونة بقي اللي انت دخلتها استاذي ودكتوري المبجل عملها بإسمه عشان يستمر وجود اسم المدونة بعد فترة انا بقي اللي كنت مقرره اوقف فيها التدوين بس الحمد لله رجعت لعقلي
يعني الحياة لنا بقت لإستاذي بودي وانا بقيت الفتاة اللي مش عارفه مالها
تحياتي